søndag 27. april 2014

Kjetil nr. 40 i Norgescup landeveg

Kjetil før start
Kjetil Isaksen, Vossevangen CK, tok i dag ein sterk 40. plass i sesongopninga av Noregscupen på landeveg i "Grenland GP". Det var ei hard rundløypa som vart køyrd sju gonger. Kjetil er fersk på dette nivået, så det vert spanande å fylgja med han på dei neste ritta etter kvart som han vert meir vant med nivået. Sjå resultat på våre resultatsider, og les Kjetil sin rittrapport under:


Stort startfelt med mange sterke ryttarar
Kjetil skriv fylgjande:
"Årets første NC Det ble en knalltøff men morsom NC deby i Skien. Jeg var klar over at det kom til å bli et hardt ritt i den svært kuperte løypa. 375 høydemeter pr runde på 22 km. Med 180 mann på start var det kamp om posisjonene inn i bakkene. I bakkene var det bånn gass, og etter bakkene enda mer kjør ... I første bakken på første runden ble jeg skviset ut. Måtte faktisk gå av sykkelen og var plutselig desidert sist ... Over toppen sprakk det opp og vi var 15 mann som ble hektet av. Utrolig nok klarte vi å samarbeide opp igjen. Etter 3 runder var det heldigvis et brudd som kom avgårde. Gikk da litt roligere i ca 10 km. Hovedfeltet ble mindre og mindre. På en periode var vi bare ca 20 mann igjen. Ble ganske overrasket og tenkte at nå kan jeg kjempe om topp 30. Siden farten ble satt ned, kom det opp 30 til. Da ble det plutselig støting igjen. Og i et lite observant oyeblikk sprakk det opp kun 10 km før mål. Kjempet meg opp bakkene siste gang og spurtet i mål. Var helt ferdig. 40 plassen i så tøff løype er jeg godt fornøyd med!"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar