søndag 12. april 2015

Kjetil nr. 3 på Rådalen rundt

Kjetil Isaksen vart i dag nr. 3 på sesongopninga i landevegssykling i Bergen/Fana. Rittet Rådalen rundt samlar mange av dei sterkaste ryttarane i krinsen. Eliteklassen sykla 10 runder på 6 km, og i mål var det berre Sandal frå Team Fixit og Madsen frå Bergen CK som klarde å kryssa mållina før Kjetil - med andre ord ein svært lovande start. Sjå resultatliste på våre resultatsider og les Kjetil sin rittrapport under + ein videosnutt av inspurten!


Rittrapport frå Kjetil:
Sesongstart Rådalen Rundt
Det er alltid litt ekstra spenning før første ritt. Jeg hadde en anelse om at overskuddet ikke var allverdens, og ikke minst om at det kom til å være vått. At det var vått var det ingen tvil om. Våknet til 2 grader, regn, sludd og haggel.
Når startskuddet gikk var heldigvis dette glemt. Det var overraskende disiplinert kjøring. Det ble kjørt hardt fra start, likevel med trygg margin i tekniske parti. Det var mer eller mindre konstant rykk og bruddforsøk. Tror likevel ikke det var et brudd som hadde mer enn 10 sekund. Jeg merket fort at rykk og napp kjøring har det vært lite av i oppkjøringen. I kombinasjon av ganske mye trening var det ikke akkurat diamanter i beina Men tenkte at dette er den beste treninga jeg kan få akkurat nå. Siste rundene merket jeg at kropp/bein funket bedre.
Den siste gangen ned den tekniske nedkjøringa er det litt kamp om posisjonene. Jeg ligger fint til i fjerdeposisjon og har kommet meg på hjulet til Henrik Sandal (fixit). Når det er ca 200 meter igjen til mål stopper det helt opp, og det som er igjen i feltet ligger samlet. Noe overraskende klinker Sandal til allerede. Jeg er ikke helt forberedt og kommer aldri helt opp på hjulet. Det blir derfor en ganske lang og tung spurt. Krysser mål som nummer 3 og er fornøyd med det.
Nå gleder jeg meg til Sund fellesstart og håper vi blir en bra gjeng fra Vossevangen CK. Dette er et ritt som er midt i blinken og perfekt oppladning for resten av sesongen!
(Foto/video: Stokke-Jordalen AS)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar