mandag 11. mai 2015

Kjetil med sterk debut i Ringerike Grand Prix

Kjetil Isaksen, Vossevangen CK, sykla for fyrste gong ritt på UCI 1,2-nivå då han fekk stilla på Ringerike Grand Prix i går. Dei sterkaste norske landevegsryttarane samt god internasjonal deltaking òg. Ringerike Grand Prix har mange lange og til dels svært bratte bakkar, og var såleis ikkje ideell for vår mann. Likevel hang han godt med og fekk vera med på to av avsluttingsrundane inne i Hønefoss sentrum og den berykta Riperbakken. Les Kjetil sin rittrapport under, og sjå resultat på våre resultatsider.


Ringerike GP og UCI 1.2 deby..
Eneste jeg var helt sikker på før start, var at dette kom til å bli beinhardt! Med 160 startende og fjellgeiter fra 8 ulike land var det som ventet kjør fra start. De første 20 km er ganske så brutale. Med både lange og tidvis svært bratte bakker. Egentlig var jeg ganske fornøyd med å klare denne starten. Etter det gikk det ganske så bra. Tempoet var enten eller. Men heldigvis noen hyggelige stunder med prat og god stemning. Etter ca. 100 km var det runde to med bakker. De er ikke så bratte, beina var bra så det gikk fint. Etter det var Joker-toget i front. Da gikk det virkelig unna. Det ble kjørt knallhardt inn i rittets lengste bakke. 250 høydemeter med parti på 20 %. Jeg var innstilt på å gi alt der. Hadde ikke store forhåpninger men ville ta ut alt. Her ble feltet smadret. Og som en av feltets "største syklister", var jeg ikke blant de første ... Over toppen var vi en gjeng som jobbet svært godt. Faktisk fikk jeg syklet 30 km til. Og til min store overraskelse fikk vi syklet to runder i Hønefoss sentrum (dvs. to ganger opp den beryktede Riperbakken), 300 meter med 20 prosent. I dag er jeg veldig godt fornøyd. Selvsagt tungt i bakkene, men hentet meg fort inn igjen. At jeg skulle få sykle 152 av 174 km var absolutt meg enn jeg hadde håpet på. Det ble en super oppladning for NC på torsdag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar