mandag 25. mai 2015

Kjetil nr. 3 samanlagt i Fana 3-dagars!

Pallen på Fana 3-dagars, samanlagt!
Kjetil Isaksen, Vossevangen CK, køyrde siste etappe av "Fana 3-dagars" i dag, nemleg Osterøy Rundt. Det vart køyrt 150 km i rundløype på 17-18 km. Kjetil kjempa hardt og klarde å sikra den viktige tredjeplassen i samandraget som han skaffa seg med siger i Lønningrittet og 9. og 10 plass på Rådalen rundt og Fanafjellet opp. Ein kjempeprestasjon av Kjetil - Me gratulerar han med pallplassen og gler oss alt til neste ritt han skal sykla! Me har fengje fylgjande spanande rittrapport frå hovudpersonen sjølv:

Finale i Fana 3 dagers; Da var 4 ritt på under to døgn unnagjort. Dagens ritt var det desidert lengste og ikke minst tyngste. 9 runder av 17-18 km med en 3 km lang og hard bakke. Etter en tøff lørdag, med sprutregn og bakketempo opp til Fanafjellet, var ikke overskuddet allverdens. Kaldt, vått og tungt ble det i dag også! Heldigvis gikk første runde rolig. Godt å få beina litt i gang. På runde to regner det som en amerikansk film.. Har heldigvis kledd meg godt, så det går på et vis. Andre gang opp bakken er det slutt på morroa. Øverland BCK, Eidsheim Fana, Haugsvær Hero, Fredrik Olsen Åsane får en luke mot toppen. Med litt hjelp av Øystein Blom-Olsen, kommer vi oss opp. Samarbeidet går heller dårlig, så vi blir hentet. Den tredje gangen opp bakken er det bare å bite tenna sammen. På toppen er jeg "på stålet" så det holder. Får likevel karret meg med samme gjengen som runde to. Jeg går noen runder med meg selv og tenker det er kun 6 ganger til opp monsterbakken..  Etterhvert er jeg veldig fornøyd med å sitte i den gruppen. De nærmeste utfordrerne i sammendraget må jobbe hardt for å ta oss igjen. Det går heldigvis noe roligere de neste gangene opp den lange bakken. Runde 7 går en del raskere, og jeg virkelig sliten. Åttende og nest siste gang er det ikke mer å gi. Jeg må sleppe de 5 andre tidlig i bakken. Når jeg kommer på toppen ser jeg Øverland har punktert. Han hadde en luke til de andre på toppen, var den absolutt sterkeste hele dagen.. Han kom seg opp til de andre igjen, men klarte dessverre ikke seieren. Det hadde han virkelig fortjent! Heldigvis berget han sammendraget med 1 fattig sekund. Jeg for min syklet de siste 20 km alene. Jeg kunne da sykle roligere i bakkene og heller tråkke på i lettere terreng. Jeg kom inn til 6 plass og berget 3 plassen i sammendraget med god margin. De 5 andre presset seg opp den lange bakken for siste gang. Til slutt var det Fredrik Olsen som dro det i land forann andre mann i sammendraget, Sindre Haugsvær fra IK Hero.

Det har vært noen knallharde dager. Ikke bare grunnet mye bakker, men mye regn og lave temperaturer har tappet for krefter. Er i  hvertfall godt fornøyd. Førsteplass på lørdag og tredje plass sammenlagt er mer enn hva jeg hadde håpet på. Og gode rankingpoeng å ta med seg videre."

Bjørnar Vevatne Øverland (BCK) tok sigeren og Sindre Bjerkestrand Haugsvær vart nr. 2. Sjå våre resultatsider for komplette resultat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar