lørdag 27. juni 2015

Kjetil nr. 4 på Hedmarksvidda rundt


Kjetil Isaksen, Vossevangen CK, fortset å imponera. Etter ein sterk 23. plass på NM gateritt i fredagskvelden tok han ein imponerande 4. plass på Hedmarksvidda rundt i dag. Hadde han ikkje trakka ut av pedalen i spurten hadde han truleg teke steget heilt opp på pallen i "debuten" på terrengritt på austlandet. Rittet hadde ein sterk eliteklasse, med mellom anna Terreng-noregsmeisteren Anders Fiskvik (2013), broren Erik Fiskvik og Joakim Vika. Løypa hadde mange terrengparti, der 26-tommaren til Kjetil fekk køyrt seg! Les Kjetil sin rittrapport under, og sjå resultat på våre resultatsider.


Einaste i eliteklassen på 26-tommar!
Hedmarksvidda rundt
Dagen etter NM-gateritt var det på tide å prøve seg på terrengritt igjen.
På start hadde jeg ikke peiling på hva jeg gikk til. Jeg kjenner ganske få terrengsyklister og hadde ikke kontroll på hvem som var hvem.
I strålende sol trillet vi avgårde. Jeg skjønte fort at det var mange sterke syklister. For inn mot terrengpartiene gikk det unna. Etter ca 10 km syklet vi inn på det mest tekniske stipartiet. Her var det to brødre fra samme klubb som kjørte på. De fikk en bra luke og vi var 3-4 syklister som jaget bak. Etterhvert kom det opp 4 ryttere til, og på de lengre gruspartiene byttet vi på å dra. De to i front viste seg å være Fiskvik-brødrene, og det var lite å gjøre med dem. I gruppa mi var vi 7 mann til det var ca 10 km igjen, da sprakk det opp. Jeg klarte med et nødskrik å komme meg opp til de to rytterne som kjempet om tredjeplassen. To til kom opp etterhvert. En KM før mål prøver jeg å stikke av. Blir desverre hentet av to andre 500 meter seinere. Det blir noe støting inn mot mål. Til slutt er vi 3 pers som spurter om tredjeplassen. Jeg klarer da å tråkke ut av pedalene og kløner det litt til. Blir dermed nr 4. Var veldig sliten på slutten, og synest det var greit resultat.

Ble tatt i mot i mål av en solbrent Rong som var uheldig og sovnet i sola ;-) 


Sterkt felt med NM-meister 2013, Anders Fiskvik attemed Kjetil

Starten går!

Selfie-time!
Kjetil "på stålet" - ei god hardøkt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar