søndag 11. juni 2017

Bergen-Voss 2017

Då var det endeleg klart for Bergen-Voss 2017, været kunne vert bedre, 8-12 grader og vått, men over 1700 deltakara fullførte dei 162 kilometerane frå Bergen til Voss, av desse var heile 15 frå Vossevangen CK.
Klokka 06.00 gjekk starten frå Grieghallen og 4 timer og 17 minutt seinare kom første pulja med 12 menn i mål på Voss, der satt Kjetil K.Isaksen som einaste frå VCK.


Sjå resultat her.





         Foto:
























Kjetil sin rapport:
Bergen - Voss 2017. Jeg hadde ikke meldt meg på før torsdag kveld. I grevens tid kom lysten til å sykle dette rittet nok en gang. Som vanlig i gruppe en gikk det ganske rolig på flatene. Først siste del av Trengereidsbakken blei tempoet skrudd opp, men ikke raskere at ca 30 mann ble med. Etter dette gikk det rolig hele veien til Skjervet. Først godt oppe i Skjervet ble det endelig liv og røre. De siste svingene var det skikkelig trøkk. Med en gang vi var over ble det støting og skikkelig kjør. Det var mange med lada kanon, så siste 15 km var det bånn gass. Vi var 13 mann som kom samlet over mål. Selv med stort felt var det god stemning når vi trillet inn på Vangen.


Dag Tore sin rapport:
Bergen-Voss 17. Har syklet og trent mindre enn jeg pleier det siste halvåret, og samme år som jeg fylte 50 kjente jeg for første gang at lysten til å konkurrere plutselig var nesten helt borte... Etter å ha vært oppe og bivånet 6-Vass fra sidelinjen, kjente jeg iimidlertid at lysten på å kjøre sykkelritt ikke var helt forsvunnet likevel. Torsdag kveld meldte jeg meg på, og tenkte det fikk briste eller bære i pulje 2. Startet sammen med Jon Arild, Sindre og Geir Ove. Inntil Trengereid synes jeg det gikk lett, selv om jeg så at jeg lå relativt høyt i puls. Opp Trengereid og Gullbotn fikk jeg de første signalene på at det gikk i overkant fort, men hang akkurat med over toppen. Tidligere er det på flatene jeg har hatt trøbbel med å følge, men nå var det altså motsatt. Innover Samnanger gikk det greit. Var litt uoppmerksom ut av sykkelstien i Samnanger, og måtte jobbe meg opp igjen. Kom fint inn igjen oppover dalen, men i 180-graderen ved inngangen på Kvamskogen måtte jeg gi en luke. Da var løpet kjørt, og jeg måtte se det som var igjen av gruppen dra sakte men sikkert ifra. Vi ble 5 mann over Kvamskogen. Etter en kjapp rådslagning bestemte vi oss for å stoppe i nøytral sone, heller enn å kjøre med 5 mann innover fjorden. Etter 10 minutter var ca 25 mann fra pulje to igjen samlet, og denne gjengen kjørte deretter sammen helt inn til Voss. Gikk pent og pyntelig, og fra å ha mer enn nok med å henge med kunne jeg nå bidra aktivt resten av turen. 4.46 var strengt tatt helt ok, og viktigst av alt var en positiv opplevelse ved å kjøre sykkelritt! Deretter ble det afterbike på Tre Brør, før jeg la ut på en ny langtur i sone 4 - 50årslag til en sambygding fra kl. 17 - 03.......









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar