tirsdag 15. mai 2018

NC2 Sandnes

I helga var det klart for NC2 i Sandnes med gateritt på lørdag og fellesstart på søndag, Kjetil var til start begge dager.




Me har fått inn fylgjande rapport frå Kjetil etter helga:

NC Sandnes
Lørdagens gateritt var omtalt som mest tekniske noen gang. Et seriøst forsøk på å holde farten nede midt i Sandnes by. Med hopp opp/av fortau, brostein, broer, bryggekanter og mange 90 gradere var den svært variert. Og med en lengde på 1.1 km var det selvsagt livsfarlig å komme for langt bak. Slik ble det også, bånn gass fra start. Med svært få fartsstrekk er det vanskelig å henge, ergo svært tungt å sykle. Jeg hadde stilt opp tidlig for å få et ok utgangspunkt. Bak masterbilen hadde jeg ca 30 posisjon. Når starten gikk kjempet jeg desperat for å holde plassen. Jeg skjønte fort at dette kom til å bli blytungt. Lite henging og bånn gass/rett på bremsen. Fant etterhvert litt flyten, men fremdeles tungt. Av 110 startende var det kun 30 som ikke ble tatt ut. Jeg avanserte litt for hver runde på slutten og gampet meg inn til 16 plass. Godt fornøyd med løpet og en god oppladning til morgendagen.

180 km flatt sto på programmet i dag. I en litt kjedelig løype er det vinden som er utfordringa. Og selvsagt når joker setter hele laget i front. Det ble faktisk flere brudd avgårde og feltet var splittet et par ganger. Men det ble samlet igjen. I siste bakken 3-4 km før mål er jeg obs. Det sprekker opp og en gruppe på 10 prs med joker i front får luke, jeg klarer å bite meg fast på dette toget. Ved en km til mål ligger jeg i drømmeposisjon. Dessverre kommer det opp mange bakfra. Da blir det fullstendig kaos. Ryttere krysser frem og tilbake. Med 20 meter til mål ligger jeg i 7-8 posisjon. I det jeg skal til å legge meg ut svinger han brått.. Før jeg vet ordet av det forsvinner forhjulet under meg og jeg går rett i bakken. Når man ligger tett i 60 km/t går ikke dette bra. Det blir dessverre en stygg velt som medfører flere kragebeinsbrudd. Rett og slett en forferdelig opplevelse. Forskjellen mellom opptur og nedtur i denne idretten er dessverre alt for liten.

Me vil ynskja Kjetil god betring, og håpar me ser deg på sykkelen att snart.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar